Regionalny oddział w Bydgoszczy

Zapraszamy na szkolenia: "Zamknięcie roku obrotowego 2021. Rachunkowość i podatki".

17 grudnia 2021 r.

                                                                           Szanowni Państwo                                                                                                                                                                       

                                                                           BIEGLI  REWIDENCI

                                                                           DYREKTORZY FINANSOWI

                                                                           GŁÓWNI KSIĘGOWI

                                                                           PRACOWNICY DZIAŁU KSIĘGOWOŚCI

 

Regionalna Rada Biegłych Rewidentów w Bydgoszczy serdecznie zaprasza na szkolenie  w  dniu:

20 stycznia  2022 r.
o godz. 09.00

Temat szkolenia: „ZAMKNIĘCIE ROKU OBROTOWEGO 2021. RACHUNKOWOŚĆ”.

Program:

  1. Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych
    • zmiany ustawy o rachunkowości i krajowych standardach rachunkowości
    • uproszczenia w sprawozdawczości i polityce rachunkowości
  2. Zasady sporządzania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych
    • elektronizacja sprawozdań finansowych
      • najczęstsze problemy przy sporządzaniu, podpisywaniu i ogłaszaniu
      • metody weryfikacji prawidłowości sprawozdania i podpisu
    • obowiązki głównego księgowego i kierownika jednostki związane ze sporządzaniem, zatwierdzaniem i ogłaszaniem sprawozdań finansowych
  3. Ogólne zagadnienia związane z zamknięciem roku
    • inwentaryzacja – przedmiot, metody, przygotowanie, przeprowadzenie i rozliczenie
    • podmioty powiązane w świetle ustawy o rachunkowości
  4. Wycena i prezentacja wybranych pozycji aktywów i pasywów w bilansie
    • ujmowanie, wycena i prezentacja  wybranych pozycji bilansu  
    • aktualizacja wartości aktywów
    • kapitały własne
    • rezerwy, RMB, zobowiązania warunkowe
    • wycena w walutach obcych
  5. Rachunek zysków i strat – ustalenie i prezentacja
    • charakterystyka poszczególnych pozycji
    • wynik finansowy a podstawa opodatkowania
  6. Informacja dodatkowa (z uwzględnieniem zasad dla jednostek mikro i małych)
    • struktura i zakres
    • objaśnienia dotyczące bilansu i rachunku zysków i strat
    • objaśnienia dotyczące rachunku przepływów pieniężnych
  7. Zdarzenia po dacie bilansu
  8. Inne elementy sprawozdania finansowego
  9. Najczęściej popełniane błędy i wątpliwości przy sporządzaniu rocznych sprawozdań finansowych
Zajęcia poprowadzi:

Monika Matyszewska - absolwentka Ekonomiki i Organizacji Handlu Zagranicznego na  Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowych studiów Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w  Toruniu w zakresie podatkowego prawa Unii Europejskiej. Biegły rewident, zastępca prezesa Regionalnej Rady RO PIBR w Gdańsku, członek Zarządu SKwP o/o w Gdańsku. Doświadczenie trenerskie zdobywała prowadząc liczne szkolenia, w szczególności dla Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Prezes Towarzystwa Audytorskiego „Booking Service" Spółka z o.o. w Gdańsku. Posiada doświadczenie w  zakresie badania sprawozdań finansowych,  usługowego prowadzenia ksiąg oraz zagadnień podatkowych w jednostkach różnych branż.

Jednocześnie ZAPRASZAMY w dniu:
27 stycznia 2022 r.
o godz. 09.00

Temat szkolenia:  „BILANSOWE  ZAMKNIĘCIE ROKU PODATKOWEGO 2021”.

Program:

  1. Najważniejsze zmiany w CIT/PIT w 2021r.
  2. Opodatkowanie spółek komandytowych
  3. Płatności do rajów podatkowych
  4. Obniżenie stawki amortyzacyjnej – dopuszczalność w 2021
  5. Zmiana limitu niektórych zwolnień w podatku dochodowym od osób fizycznych
  6. Polityka podatkowa – kogo obowiązuje
  7. Likwidacja spółek – nowa czynność opodatkowana
  8. Estoński CIT
  9. Wybrane koszty uzyskania przychodu
  10. moment rozpoznania kosztu podatkowego,
  11. dokumentowanie poniesionych wydatków,
  12. korekta przychodów i kosztów,
  13. rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych,
  14. koszty zapłacone i poniesione,
  15. koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie,

III. Zagadnienia podatkowe związane z COVID

  1. ułatwienia dla wierzycieli i dłużników w ramach tzw. ulgi na złe,
  2. wsteczne rozliczanie strat
  3. darowizny
  4. rozliczenie uproszczonych zaliczek na podatek dla małych podatników,
  5. B+R oraz IP-BOX a Covid
  6. VAT zmiany
  7. Ulga na złe długi w podatku dochodowym / VAT zmiany
  8. Faktury korygujące
  9. zaliczka w eksporcie nowe zasady
  10. możliwość wyboru kursu walut dla celów VAT
  11. wydłużenie terminu odliczania VAT naliczonego,
  12. usługi noclegowe – nowe zasady odliczenia VAT
  13. prezenty małej wartości – zmiana limitu,
  14. kasy on-line – nowe terminy stosowania,
  15. zmiany w procedurze TAX FREE,
  16. zmiany w zakresie stosowania zwolnienia z VAT przez rolników ryczałtowych.
  17. Zmiany w zakresie Wiążących Interpretacji Stawkowych (WIS) i ich mocy ochronnej,
  18. Podatek u źródła
  19. Zmiany dotyczące cen transferowych
  20. zmiana definicji podmiotów powiązanych
  21. modyfikacja wartości progów, po przekroczeniu których powstaje obowiązek sporządzeniadokumentacji
  22. zmiany dotyczące usług o niskiej wartości dodanej oraz pożyczek
  23. zakres dokumentacji cen transferowych

VII Raportowanie schematów podatkowych:

  1. Typy schematów podatkowych
  2. Kiedy raportować?
  3. Kiedy nie trzeba raportować
  4. Kto musi raportować – wielość podmiotów w jednej transakcji,
  5. Objaśnienia Ministra Finansów z dnia 31 stycznia 2019 – wewnętrzne sprzeczności oraz ocenność kryteriów wskazanych przez MF
  6. Konsekwencje braku raportowania
  7. Wewnętrzne procedury
  8. Jak raportowanie schematów wpływa na życie gospodarcze.
Zajęcia poprowadzi:
Krzysztof Budasz - doradca podatkowy, radca prawny, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w  Poznaniu oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Posiada doświadczenie zarówno z pracy w międzynarodowych jak i krajowych firmach doradztwa podatkowego. Specjalizuje się m. in. w podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji i monografii z tego zakresu, prowadzi liczne szkolenia podatkowe, w tym w ramach Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. 

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że zgodnie z Komunikatem Nr 7/2016 KRBR z dnia 16 lutego 2016 r. przedmiotowe szkolenie zostanie zaliczone biegłym rewidentom w ramach samokształcenia zawodowego w wymiarze 8 godzin (1 dzień szkolenia).

Koszt szkolenia  wynosi:          250 zł dla biegłych rewidentów ( za 1 dzień )

Dla pozostałych uczestników:  250 zł. netto + 23% VAT ( za 1 dzień )

Cena  obejmie wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia  w przerwach posiłek obiadowy i serwis kawowy.

UWAGA

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom proponujemy szkolenia  w formie stacjonarnej, które odbędą się w siedzibie RO PIBR w  Bydgoszczy przy ul. Św. Trójcy 11/13 od 09:00 do 15:30 godz.

Zajęcia zostaną zorganizowane   zgodnie z panującym reżimem sanitarnym i z zachowaniem dystansu społecznego.

Uwzględniając  sytuację epidemiologiczną, w przypadku zmiany  formy prowadzenia zajęć na tryb on-line będziemy Państwa informować na bieżąco.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania , zmiany wykładowcy,  terminu lub formy szkolenia.

Prosimy o nadsyłanie  karty zgłoszeniowej –  zakładka: „Szkolenia” ,najpóźniej do dnia  17 stycznia 2022 r.

Serdecznie zapraszamy !



 

Logo PIBR Przejdź do strony PIBR