Regionalny oddział w Bydgoszczy

Zapraszamy na szkolenia: "Zamknięcie roku obrotowego 2024. Rachunkowość. Podatki".

10 grudnia 2024 r.

                                                                           Szanowni Państwo                                                                            

                                                                           BIEGLI  REWIDENCI

                                                                           DYREKTORZY FINANSOWI

                                                                           GŁÓWNI KSIĘGOWI

                                                                           PRACOWNICY DZIAŁU KSIĘGOWOŚCI

Regionalna Rada Biegłych Rewidentów w Bydgoszczy serdecznie zaprasza na szkolenie

  w  dniu:

17 stycznia  2025 r.
o godz. 09:00 do 15:30

 

Temat szkolenia:  „BILANSOWE  ZAMKNIĘCIE ROKU PODATKOWEGO 2024”.

Program:

MODUŁ I – zmiany podatkowe

  • JPK CIT – rozporządzenie opublikowane już w Dzienniku Ustaw:
    1. daty wejścia w życie
    2. znaczniki – nowe oznaczenia dla kont księgowych.
  • Wakacje składkowe:
    1. Od kiedy,
    2. Dla kogo,
    3. Jaka korzyść.
  • Podatek od nieruchomości – zmiana od 1 stycznia 2025 – nowa definicja budynku i budowli.
  • Zmiany w VAT:
  1. zmiany dotyczące systemu stawek obniżonych VAT
  2. zmiany funkcjonowania mechanizmu odwrotnego obciążenia,
  3. brak wymogu obowiązku integracji kas rejestrujących z terminalami płatniczymi.
  • PIT kasowy.
  • Globalny podatek minimalny (Pillar 2)
  • Kasy rejestrujące 2025 – czy coś się zmieni?
  • Co ze składką zdrowotną?

Moduł II – wybrane zagadnienia

  • Powrót minimalnego podatku od 1 stycznia 2024:
    1. Podstawa opodatkwoania
    2. Wyłączenia z tego podatku
  • Estoński CIT w praktyce
  • Podatek od przerzucanych dochodów
  • Ceny transferowe – czy obowiązek za 2023 wypełniony?
  • Deklaracje roczne: ORD-U, COT-10Z, IFT-2R, etc.
  • Podatek u źródła – niekorzystne zmiany w praktyce organów i sądów – czy można wypłacić należności bez poboru podatku ?
  • Transakcje łańcuchowe a VAT
  • Aporty, podziały i połączenia – aktualizacja
  • Koszty reprezentacji i reklamy
  • Prezenty świąteczne
  • Dokumentowanie usług niematerialnych
  • Świadczenia pracownicze
Zajęcia poprowadzi:  Krzysztof Budasz - doradca podatkowy, radca prawny, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w  Poznaniu oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Posiada doświadczenie zarówno z pracy w międzynarodowych jak i krajowych firmach doradztwa podatkowego. Specjalizuje się m. in. w podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji i monografii z tego zakresu, prowadzi liczne szkolenia podatkowe, w tym w ramach Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. 
Jednocześnie ZAPRASZAMY w dniu: 
28 stycznia 2025 r.
o godz. 09:00 do 15:30

Temat szkolenia: „ZAMKNIĘCIE ROKU OBROTOWEGO 2024.RACHUNKOWOŚĆ”.

Program:

  1. Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych
    1. zmiany ustawy o rachunkowości, krajowych standardach rachunkowości i stanowiskach KSR
    2. uproszczenia sprawozdań finansowych micro, małych i pozostałych jednostek
    3. uproszczenia polityki (zasad) rachunkowości a rzetelność sprawozdań finansowych
  2. Zasady sporządzania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych
    1. elektroniczne sprawozdania finansowe
    2. obowiązki głównego księgowego i kierownika jednostki związane ze sporządzaniem, zatwierdzaniem i ogłaszaniem sprawozdań finansowych
  3. Ogólne zagadnienia związane z zamknięciem roku
    1. inwentaryzacja – przedmiot, metody, przygotowanie, przeprowadzenie i rozliczenie
    2. jednostki powiązane i trwale zaangażowane w kapitale innej jednostki
  4. Wycena i prezentacja wybranych pozycji aktywów i pasywów w bilansie
    1. ujmowanie, wycena i prezentacja  wybranych pozycji bilansu  
    2. aktualizacja wartości aktywów
    3. kapitały własne
    4. rezerwy, RMB, zobowiązania warunkowe
    5. wycena w walutach obcych
  5. Rachunek zysków i strat – ustalenie i prezentacja
    1. charakterystyka poszczególnych pozycji
    2. wynik finansowy a podstawa opodatkowania
  6. Zasady sporządzania informacji dodatkowej
  7. Zdarzenia po dacie bilansu i kontynuacja działania
  8. Inne elementy sprawozdania finansowego
  9. Najczęściej popełniane błędy i wątpliwości przy sporządzaniu rocznych sprawozdań finansowych
Zajęcia poprowadzi:

Monika Matyszewska - absolwentka Ekonomiki i Organizacji Handlu Zagranicznego na  Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowych studiów Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w  Toruniu w zakresie podatkowego prawa Unii Europejskiej. Biegły rewident, Prezes Regionalnej Rady RO PIBR w Gdańsku, członek Zarządu SKwP o/o w Gdańsku. Doświadczenie trenerskie zdobywała prowadząc liczne szkolenia, w szczególności dla Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Prezes Towarzystwa Audytorskiego „Booking Service" Spółka z o.o. w Gdańsku. Posiada doświadczenie w  zakresie badania sprawozdań finansowych,  usługowego prowadzenia ksiąg oraz zagadnień podatkowych w jednostkach różnych branż.

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że  przedmiotowe szkolenie zostanie zaliczone biegłym rewidentom w ramach samokształcenia zawodowego w wymiarze 8 godzin (1 dzień szkolenia).

Koszt szkolenia  wynosi:          350 zł dla biegłych rewidentów ( za 1 dzień )

Dla pozostałych uczestników:  350 zł  netto + 23% VAT ( za 1 dzień )

Cena  obejmie wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia  w przerwach posiłek obiadowy i serwis kawowy.

 

UWAGA

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom proponujemy szkolenia  w formie stacjonarnej, które odbędą się w siedzibie RO PIBR w  Bydgoszczy przy ul. Św. Trójcy 11/13

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania , zmiany wykładowcy,  terminu lub formy szkolenia.

Prosimy o rejestrację elektroniczną  poprzez naszą stronę internetową bydgoszcz.pibr.org.pl  –  zakładka: „Szkolenia” ) najpóźniej do dnia

10 stycznia   2025 r.

Ze względów organizacyjnych, opłaty za szkolenia prosimy dokonać  w miesiącu, w którym przedmiotowe szkolenia będą się odbywać tj.  w styczniu 2025 r.  lub po otrzymaniu faktury.

Jednocześnie  uprzejmie proszę o wpłaty na każde szkolenie i za każdego uczestnika oddzielnie, wyłącznie przelewem na konto:

12 1020 1462 0000 7802 0388 7114

Bardzo dziękuję za współpracę.

Zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu

                                                                                 Z  poważaniem

 

                                                                                                                    Prezes

                                                                                                            Regionalnej Rady

                                                                                                           (-)  Paweł Pyzik

 

 

 

 

Logo PIBR Przejdź do strony PIBR