Szanowni Państwo
BIEGLI REWIDENCI
DYREKTORZY FINANSOWI
GŁÓWNI KSIĘGOWI
PRACOWNICY DZIAŁU KSIĘGOWOŚCI
Regionalna Rada Biegłych Rewidentów w Bydgoszczy serdecznie zaprasza na szkolenie
w dniu:
17 stycznia 2025 r.
o godz. 09:00 do 15:30
Temat szkolenia: „BILANSOWE ZAMKNIĘCIE ROKU PODATKOWEGO 2024”.
Program:
MODUŁ I – zmiany podatkowe
- JPK CIT – rozporządzenie opublikowane już w Dzienniku Ustaw:
- daty wejścia w życie
- znaczniki – nowe oznaczenia dla kont księgowych.
- Wakacje składkowe:
- Od kiedy,
- Dla kogo,
- Jaka korzyść.
- Podatek od nieruchomości – zmiana od 1 stycznia 2025 – nowa definicja budynku i budowli.
- Zmiany w VAT:
- zmiany dotyczące systemu stawek obniżonych VAT
- zmiany funkcjonowania mechanizmu odwrotnego obciążenia,
- brak wymogu obowiązku integracji kas rejestrujących z terminalami płatniczymi.
- PIT kasowy.
- Globalny podatek minimalny (Pillar 2)
- Kasy rejestrujące 2025 – czy coś się zmieni?
- Co ze składką zdrowotną?
Moduł II – wybrane zagadnienia
- Powrót minimalnego podatku od 1 stycznia 2024:
- Podstawa opodatkwoania
- Wyłączenia z tego podatku
- Estoński CIT w praktyce
- Podatek od przerzucanych dochodów
- Ceny transferowe – czy obowiązek za 2023 wypełniony?
- Deklaracje roczne: ORD-U, COT-10Z, IFT-2R, etc.
- Podatek u źródła – niekorzystne zmiany w praktyce organów i sądów – czy można wypłacić należności bez poboru podatku ?
- Transakcje łańcuchowe a VAT
- Aporty, podziały i połączenia – aktualizacja
- Koszty reprezentacji i reklamy
- Prezenty świąteczne
- Dokumentowanie usług niematerialnych
- Świadczenia pracownicze
Zajęcia poprowadzi: Krzysztof Budasz - doradca podatkowy, radca prawny, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Posiada doświadczenie zarówno z pracy w międzynarodowych jak i krajowych firmach doradztwa podatkowego. Specjalizuje się m. in. w podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji i monografii z tego zakresu, prowadzi liczne szkolenia podatkowe, w tym w ramach Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Jednocześnie ZAPRASZAMY w dniu:
28 stycznia 2025 r.
o godz. 09:00 do 15:30
Temat szkolenia: „ZAMKNIĘCIE ROKU OBROTOWEGO 2024.RACHUNKOWOŚĆ”.
Program:
- Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych
- zmiany ustawy o rachunkowości, krajowych standardach rachunkowości i stanowiskach KSR
- uproszczenia sprawozdań finansowych micro, małych i pozostałych jednostek
- uproszczenia polityki (zasad) rachunkowości a rzetelność sprawozdań finansowych
- Zasady sporządzania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych
- elektroniczne sprawozdania finansowe
- obowiązki głównego księgowego i kierownika jednostki związane ze sporządzaniem, zatwierdzaniem i ogłaszaniem sprawozdań finansowych
- Ogólne zagadnienia związane z zamknięciem roku
- inwentaryzacja – przedmiot, metody, przygotowanie, przeprowadzenie i rozliczenie
- jednostki powiązane i trwale zaangażowane w kapitale innej jednostki
- Wycena i prezentacja wybranych pozycji aktywów i pasywów w bilansie
- ujmowanie, wycena i prezentacja wybranych pozycji bilansu
- aktualizacja wartości aktywów
- kapitały własne
- rezerwy, RMB, zobowiązania warunkowe
- wycena w walutach obcych
- Rachunek zysków i strat – ustalenie i prezentacja
- charakterystyka poszczególnych pozycji
- wynik finansowy a podstawa opodatkowania
- Zasady sporządzania informacji dodatkowej
- Zdarzenia po dacie bilansu i kontynuacja działania
- Inne elementy sprawozdania finansowego
- Najczęściej popełniane błędy i wątpliwości przy sporządzaniu rocznych sprawozdań finansowych
Zajęcia poprowadzi:
Monika Matyszewska - absolwentka Ekonomiki i Organizacji Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowych studiów Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu w zakresie podatkowego prawa Unii Europejskiej. Biegły rewident, Prezes Regionalnej Rady RO PIBR w Gdańsku, członek Zarządu SKwP o/o w Gdańsku. Doświadczenie trenerskie zdobywała prowadząc liczne szkolenia, w szczególności dla Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Prezes Towarzystwa Audytorskiego „Booking Service" Spółka z o.o. w Gdańsku. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, usługowego prowadzenia ksiąg oraz zagadnień podatkowych w jednostkach różnych branż.
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że przedmiotowe szkolenie zostanie zaliczone biegłym rewidentom w ramach samokształcenia zawodowego w wymiarze 8 godzin (1 dzień szkolenia).
Koszt szkolenia wynosi: 350 zł dla biegłych rewidentów ( za 1 dzień )
Dla pozostałych uczestników: 350 zł netto + 23% VAT ( za 1 dzień )
Cena obejmie wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w przerwach posiłek obiadowy i serwis kawowy.
UWAGA
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom proponujemy szkolenia w formie stacjonarnej, które odbędą się w siedzibie RO PIBR w Bydgoszczy przy ul. Św. Trójcy 11/13
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania , zmiany wykładowcy, terminu lub formy szkolenia.
Prosimy o rejestrację elektroniczną poprzez naszą stronę internetową bydgoszcz.pibr.org.pl – zakładka: „Szkolenia” ) najpóźniej do dnia
10 stycznia 2025 r.
Ze względów organizacyjnych, opłaty za szkolenia prosimy dokonać w miesiącu, w którym przedmiotowe szkolenia będą się odbywać tj. w styczniu 2025 r. lub po otrzymaniu faktury.
Jednocześnie uprzejmie proszę o wpłaty na każde szkolenie i za każdego uczestnika oddzielnie, wyłącznie przelewem na konto:
12 1020 1462 0000 7802 0388 7114
Bardzo dziękuję za współpracę.
Zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu
Z poważaniem
Prezes
Regionalnej Rady
(-) Paweł Pyzik