Szanowni Państwo
BIEGLI REWIDENCI
DYREKTORZY FINANSOWI
GŁÓWNI KSIĘGOWI
PRACOWNICY DZIAŁU KSIĘGOWOŚCI
Regionalna Rada Biegłych Rewidentów w Bydgoszczy serdecznie zaprasza na szkolenie
w dniu:
16 stycznia 2026 r.
o godz. 09:00 do 15:30
Temat szkolenia: „BILANSOWE ZAMKNIĘCIE ROKU PODATKOWEGO 2025”.
Program:
MODUŁ I – zmiany podatkowe
- Podatek od nieruchomości – zmiana od 1 stycznia 2025 – nowa definicja budynku i budowli.
- Interpretacja MF dot. podatku od nieruchomości z grudnia 2025
- Samochody 2026
- Podziały 2026
- Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące podatku u źródła z 3 lipca 2025, a praktyka sądów po tej dacie:
- Dochody pasywne, a pojęcie beneficjenta rzeczywistego,
- Usługi niematerialne czy trzeba badać beneficjenta rzeczywistego.
- Objaśnienia podatkowe MF z 2025 (podatek od przerzucanych dochodów, system kaucyjny).
- Interpretacja ogólna dot. odpowiedzialności osób trzecich.
- KSEF aktualizacja
Moduł II – wybrane zagadnienia
- Estoński CIT w praktyce, w szczególności transakcje ze wspólnikami,
- Ceny transferowe – czy obowiązek za 2024 wypełniony
- Mechanizm „safe harbour” czy na prawdę jest bezpieczny ?
- Transakcje łańcuchowe ,a VAT
- Zbycie gruntów zabudowanych/niezabudowanych a VAT – najnowsza praktyka organów podatkowych i sądów
- Deklaracje roczne: ORD-U, COT-10Z, IFT-2R, etc.
- Odszkodowanie i zadośćuczynienia, a koszty uzyskania przychodu
- Przychody podatkowe, a zaliczka świeży wyrok NSA
- Koszty reprezentacji i reklamy
- Dokumentowanie usług niematerialnych
- Świadczenia pracownicze – najnowsza praktyka
Zajęcia poprowadzi: Krzysztof Budasz - doradca podatkowy, radca prawny, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Posiada doświadczenie zarówno z pracy w międzynarodowych jak i krajowych firmach doradztwa podatkowego. Specjalizuje się m. in. w podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji i monografii z tego zakresu, prowadzi liczne szkolenia podatkowe, w tym w ramach Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Jednocześnie ZAPRASZAMY w dniu:
27 stycznia 2026 r.
o godz. 09:00 do 15:30
Temat szkolenia: „ZAMKNIĘCIE ROKU OBROTOWEGO 2025. RACHUNKOWOŚĆ”.
Program:
- Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych
- zmiany ustawy o rachunkowości, krajowych standardach rachunkowości i stanowiskach KSR
- uproszczenia sprawozdań finansowych micro, małych i pozostałych jednostek
- uproszczenia polityki (zasad) rachunkowości a rzetelność sprawozdań finansowych
- Zasady sporządzania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych
- elektroniczne sprawozdania finansowe
- obowiązki głównego księgowego i kierownika jednostki związane ze sporządzaniem, zatwierdzaniem i ogłaszaniem sprawozdań finansowych
- Ogólne zagadnienia związane z zamknięciem roku
- inwentaryzacja – przedmiot, metody, przygotowanie, przeprowadzenie i rozliczenie
- jednostki powiązane i trwale zaangażowane w kapitale innej jednostki
- Wycena i prezentacja wybranych pozycji aktywów i pasywów w bilansie
- ujmowanie, wycena i prezentacja wybranych pozycji bilansu
- aktualizacja wartości aktywów
- kapitały własne
- rezerwy, RMB, zobowiązania warunkowe
- wycena w walutach obcych
- Rachunek zysków i strat – ustalenie i prezentacja
- charakterystyka poszczególnych pozycji
- wynik finansowy a podstawa opodatkowania
- Zasady sporządzania informacji dodatkowej
- Zdarzenia po dacie bilansu i kontynuacja działania
- Inne elementy sprawozdania finansowego
- Najczęściej popełniane błędy i wątpliwości przy sporządzaniu rocznych sprawozdań finansowych
Zajęcia poprowadzi:
Monika Matyszewska - absolwentka Ekonomiki i Organizacji Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowych studiów Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu w zakresie podatkowego prawa Unii Europejskiej. Biegły rewident, Prezes Regionalnej Rady RO PIBR w Gdańsku, członek Zarządu SKwP o/o w Gdańsku. Doświadczenie trenerskie zdobywała prowadząc liczne szkolenia, w szczególności dla Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Prezes Towarzystwa Audytorskiego „Booking Service" Spółka z o.o. w Gdańsku. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, usługowego prowadzenia ksiąg oraz zagadnień podatkowych w jednostkach różnych branż.
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że przedmiotowe szkolenie zostanie zaliczone biegłym rewidentom w ramach samokształcenia zawodowego w wymiarze 8 godzin (1 dzień szkolenia).
Koszt szkolenia wynosi: 350 zł dla biegłych rewidentów ( za 1 dzień )
Dla pozostałych uczestników: 350 zł netto + 23% VAT ( za 1 dzień )
Cena obejmie wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w przerwach posiłek obiadowy i serwis kawowy.
UWAGA
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom proponujemy szkolenia w formie stacjonarnej, które odbędą się w siedzibie RO PIBR w Bydgoszczy przy ul. Św. Trójcy 11/13 .
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania , zmiany wykładowcy, terminu lub formy szkolenia.
Prosimy o rejestrację elektroniczną poprzez naszą stronę internetową bydgoszcz.pibr.org.pl – zakładka: „Szkolenia” najpóźniej do dnia 10 stycznia 2026 r.
Ze względów organizacyjnych, opłaty za szkolenia prosimy dokonać po otrzymaniu faktury, przelewem na konto:
12 1020 1462 0000 7802 0388 7114.
Bardzo dziękuję za współpracę.
Zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu.
Z poważaniem
Prezes
Regionalnej Rady
(-) Paweł Pyzik